19 werkvormen en 16 spellen

(Voor 1,5 m afstand, scroll helemaal naar onderen!)

19 actieve werkvormen:

  1. Wat houd je tegen (doel: bewustworden van de invloed van de naasten om je heen)
  2. Visionboard (doel: visualiseren van je verlangen)
  3. Verhaal van hoop .     Verhaal van hoop bijlage (doel: nadenken over wie jouw rolmodel kan zijn)
  4. Roadmap (doel: samen drie manieren bedenken om je doel te halen en meer vertrouwen krijgen)
  5. Repeating question (doel: een doel bedenken)
  6. Quick touch (doel: energizer om out of the box te denken)
  7. Probleem oplossen (doel: leren hulp te vragen)
  8. Persoonlijk statuut (doel: helder krijgen wie je bent, waar je nu staat en waar je heen wilt)
  9. De Waardenroos (doel: hoe dicht sta je in de praktijk bij je waarden)
  10. Nadansen (doel: moed krijgen!)
  11. Missie (doel: actie ondernemen om jouw doel te gaan halen)
  12. Leven naar je waardes (doel: meer leven naar jouw waardes)
  13. Jungle (doel: jezelf beter leren kennen)
  14. Grote gedurfde dappere doel (doel: een gedurfd doel stellen en een plan maken)
  15. Fear in a hat (doel: je gesteund voelen en vertrouwen krijgen en geven)
  16. Echt luisteren (doel: echt contact maken)
  17. Doel visualiseren (doel: ervaren dat je meer kunt dan je denkt)
  18. Cirkel van invloed (doel: waar je jouw energie in gaat steken)
  19. Body en Mind – Erik Scherder (doel: loslaten wat je deed, warming-up reisdag 6)

16 spellen:

1. Avontuurspel (Doel: leren hulp vragen en doorzetten):

Avontuurspel uitleg.   Avontuurspel vragen printen

2. Boompje wisselen (Doel: patronen herkennen en veranderen):

Boompje wisselen spel

3. Challengespel (Doel: idee opdoen voor de challenge):

Challengespel

4. De Tijdbom (Doel: bewustworden van stresssignalen):

Tijdbom uitleg.   Opdrachten

5. Dreamteamspel (Doel: belang van steun ervaren bij een doel):

Dreamteamspel uitleg.     Geheime instructie 1.   Geheime instructie 2.   Opdracht

6. Het Magische Touw (Doel: samen een challenge aangaan):

Magische touw

7. Het Kompasspel (Doel: leren waarden mee te nemen in keuzes):

Kompasspel uitleg    Kompasspel opdrachten

8. Het Linkspel (Doel: leren verbinden met mensen):

Linkspel

9. Sixty Seconds (Doel: kwaliteiten benoemen):

60 seconds uitleg.   Velden printen A3. Kwaliteitenkaarten

10. Torenspel (Doel: samenwerken, kwaliteiten herkennen):

Torenspel

11. Truth or Dare (Doel: kennismaken, durven delen, uitdaging):

Truthordarespel YR uitleg.   Truth vragen. Dare opdrachten

12. Waardenpuzzel (doel: kennismaken met waarden):

Waardenpuzzel uitleg. Onderdelen voor op posters. Posters printen A3.

13. Waardenquiz (Doel: waarden beter begrijpen):

Waardenquiz uitleg.   Waardenkaartjes uitdelen. Waardenafstreepkaart.   Quiz

14. Wie ben ik? (Doel: kwaliteiten leren)

Wie ben ik spel

15. Yourroadtripspel (Doel: uitdagen, doorzetten):

Roadtripspel uitleg. Yourroadtripspel opdrachten printen A4. Velden printen A3

16. Show, don’t tell (Doel: welke waarden jij aan anderen laat zien):

Show don’t tell instructieShow don’t tell kaarten

Uitvoerbaar met 1,5 m afstand: 

(Voor bijbehorend materiaal/opdrachten, scroll naar boven!)