Extra voordeel ontdekt webcasts

30 Okt

Soms geloof je ergens in en dan ga je ervoor terwijl je nog niet alle voordelen (en nadelen) kunt overzien. Zo ben ik ook gestart met webcasts. Vandaag heb ik een verrassend voordeel ontdekt.

Morgen start de toetsweek op het Johan Cruyff College Nijmegen. Volgende week begint de Proeve Communicatie voor de derdejaars. De week vooraf is altijd hectisch. De studenten voelen de druk en vragen op het laatst nog extra uitleg over d’s en t’s, ’t ex-fokshitschaap of hoe ze nu ook alweer een communicatieplan moeten maken. Ik wijs ze nu steeds op mijn webcasts terwijl ik voorheen, zonder overdrijven, twintig keer hetzelfde uit moest leggen aan verschillende studenten. Nu is mijn eerste reactie op de vraag: kijk de webcast eerst. Ga dan oefenen zodat je kunt zien of je het begrijpt. Gaat het niet goed, dan kom je weer bij mij.

Het werkt! Verbaasd heb ik vandaag geconstateerd dat ik niet meer opgeslokt word door last minute-uitleg. De webcasts besparen tijd! Tijd die ik zo hard nodig heb om toetsen en examens voor te bereiden.

Ik ben er zo enthousiast over dat ik vandaag meteen nog twee webcasts heb opgenomen.

Geef een reactie

